Firmatelefoni i din virksomhed
I mange virksomheder er der en form for serviceafdeling, hvorfra en del opkald dagligt foretages. I den afdeling er det helt sikkert mest praktisk, hvis kommunikationsressourcerne rent teknologisk er i orden. De må ikke være forældede og dermed forsinke kommunikationen, og ej heller må deres systemer være det.
Omstilling, og hvad der skal tænkes på
Når man snakker om firmatelefoni, snakker man om et emne, ikke alle firmaer i bund og grund har et særligt overblik over, selvom de har afdelinger, hvor det har en betydning af en vis størrelse. Ved bestilling af et mobilabonnement til firmaets mobiltelefoner, er bl.a. fokus på omstilling vigtigt. Ved for eksempel at bestille et abonnement, hvor man kan få lov at se, hvilke af kollegaerne der allerede er optaget i et opkald, kan man nemlig undgå uheldige situationer med kunderne. Det vil være undgåeligt at rende ind i det problem, at kunden omstilles til en kollega, der er optaget og derfor vil lade kunden vente længe. Nogle omstillingssystemer tilbyder også at foreslå en kollega, den specifikke kunde skal omstilles til, fordi de tidligere har talt med den samme. En anden ting, man kan købe et mobilabonnement med, er at have en indtalt besked. Denne vil den opringende modtage, når de ringer op, og der ikke er adgang med det samme. Man kan også få indtalt specifikke beskeder, der vil blive modtaget ved opringning uden for arbejdstiderne.
Generelle overvejelser
Det skal selvfølgelig mht. mobilabonnementer også overvejes, om I behøver det nye 5G, eller om 4G er tilstrækkeligt til jeres behov. Også hvor mange gigabyte mobildata, der er brug for, er betydningsfuldt for valg af abonnement. Afslutningsvist bør en pointe være, at I skal medbringe i overvejelserne, hvorvidt I vil have brug for at have opringninger til og fra udlandet. Det vil gøre en forskel i abonnementet.